Ako prejsť Bolesťou s Bohom

16.03.2018

Ako prejsť bolesťou s Bohom


Práve u nás doma skončili Vianoce ,vrátili sme sa od starých rodičov a ja som premýšľal nad tým či by som mal ľuďom predať nejaké vianočné posolstvo. Mohol by som písať o tom ako sa Ježiš narodil a aké to je požehnanie pre všetkých ľudí, mohol by som písať o uzdravení, o tom ako sa anjeli zjavili a hovorili pastierom dobrú správu a všetky tie vianočné posolstvá ale v mojom srdci je iba jedno posolstvo a to sa týka niečoho čím som si prešiel čo veľmi hlboko vnímam vo svojom srdci aby som vám to predal.


Ak sme znovuzrodený kresťania náš život veľa krát nie je len o radosti ale je aj Otom že satan príde a snaží sa nás uvrhnúť do okolností ktoré majú spôsobiť bolesť .Robí to preto aby nás v prvom rade zastavil v našom vzťahu s Bohom a ďalej aby zastavil plány božie pre náš život.


Ako kresťania potrebujeme pochopiť že diabol sa nebojí kresťanou ktorý kričia ani tých ktorý sa tvária strašne vážne a sú taký decentný. Diabol sa bojí synov božích ktorých nemôže formovať žiaden druh bolesti ani okolností.


Pochopil som za tú dobu čo kráčam s Bohom že najväčšie zbrane ktoré používa diabol nato aby zastavil kresťanou sú ,horkosť,pohoršenie,bolesť a sklamanie.


Ak sa nenaučíme jednať s týmito vecami v našom živote a prejsť cez ne s Bohom je jedno aké túžby budeme mať, aké sny a vášeň pre službu budeme mať nič z toho sa neuskutoční pretože tieto veci nám budú brániť žiť v pláne Božom a ten plán je plán lásky ktorá nie je sebecká .


Ev Jána 4:18 V láske nieto strachu, ale dokonalá láska vyháňa strach, pretože príčinou strachu sú úzkosti pred trestom, a kto sa bojí,nieje dokonalý v láske


Takže to čo potrebujeme ako prvé pochopiť že dôvod prečo nevieme prejsť bolesťou ,zradou a úzkosťou je ten že nepoznáme Boha ako otca.Prečo?Ak prichádza nepriateľ aby nás pokúšal a my nepoznáme Boha tak sa nemáme okoho oprieť aby sa postavil za náš prípad. Sebecký ľudia robia v tej chvíli to že preberajú prípad do svojich rúk a vpúšťajú do svojho srdca urážku, bolesť a zranenie ktoré ale pôsobia opak a prinášajú ochromenie. Prečo je ale v tomto verši o láske taktiež reč o strachu? Pretože ak konáme hriech s hriechom satan prináša pocity odsúdenia a odsúdenie prináša strach. To je ukazovateľ toho že sme nepoznali Boha. Predtým ale ako sa pustíme hlbšie chcem vám povedať Otom čo sme s manželkou prežili a čím sme si prešli.


Žalm 55:3-4


Pozorne ma vypočuj a odpovedz mi! Som znepokojený a vzdychám pre krik nepriateľa a útlak bezbožníka. Vháňajú ma do nešťastia a napádajú ma v hneve


Posledné dva roky môjho života sú veľmi požehnané ale zároveň aj bolestivé. Tento žalm vystihuje v podstate posledné dva roky môjho života alebo lepšie jednu časť môjho života ktorou som prešiel a prechádzam nazval by som to jedno z volaní svojho srdca. Niekedy sa zdá že my služobníci ktorý stojíme v nejakom úrade ako napríklad Pastor,evanjelista,apoštol...sme nedotknuteľný a všetko je iba o víťazstve a neprechádzame v našom živote pokušením ,ťažkosťami atď. pred tým ako pôjdeme hlbšie vám chcem povedať viac otom čím sme prešli a prechádzame. Možno to bude zraniteľné a citlivé ale verím že toto vám pomôže v tom že nieste sami a dokonce samotný Ježiš si tým tiež prešiel a zvíťazil nad pokušením. Pred tým ako sa začali diať tieto veci v mojom živote ktoré o chvíľu popíšem sme zažívali obrovské požehnanie, úspech v našom živote. Boli sme pastormi zboru kde sa ľudia obracali a začalo tam prebudenie, božia moc jednala, vydeľ som ako sa začína diať vízia ktorú nám Boh dal do srdca a ako potvrdzuje moje povolanie. Dalo by sa povedať že sme boli úspešný. Zažívali sme to po čom mnohé cirkvi túžia a modlia sa zato 20 rokov. Začal som dostávať pozvanie na konferencie, dostával som veľkú úctu od ľudí, začali sme školu a dalo by sa hovoriť o veľa veciach.


V dobe keď tieto veci boli naozaj vystupňované a ja som mal kalendár plný na celý rok dopredu som začal mať opakované sny ktoré by sa dali nazvať naozaj hrôzostrašné ale boli to sny od Boha. Tieto sny boli varovné ale nazačiatku som to nevedel. Boli to sny o tom že na môj život príde temnota a nebude to len na môj život. V týchto snoch bolo kvanta ľudí ktorý túto temnotu vôbec neprežili a nepriateľ ich zničil, každý sen sa končil tým že som našiel východisko v BOHU!!


Tieto sny sa opakovali asi pol roka, do nich som mal sen o zrade a ďalšie podobné sny.


Keď som hovoril o tých rokoch požehnania neznamená to že sme neprešli ťažkými vecami ale nebolo tok tak ťažké a temné ako to čo sa začalo diať potom. Tieto veci iba predchádzali tieto udalosti a bola chyba že som im nevenoval pozornosť pretože ma oslabili .To čo sa začalo diať po tomto období požehnania ale bolo niečo čo by som nazval doslova prechod peklom.


Prvá vec bola že som zažil na vlastné oči smrť člena rodiny, bola to babička mojej manželky na ktorú spadol strom v lese. Samozrejme sa do toho zapojili média a ľudia boli najmúdrejší v tom čo to zapríčinilo. Zo svojim svokrom sa po zavolaní záchranky položili na ňu ruky a kriesili ju z mŕtvych a podávali prvú pomoc. Niečo sme za tých 10 minút zažili kedy sme videli ako sa z hlboka nadýchla a po 10 min vydýchla toto ale nechcem komentovať mám ohľadom toho nejaké presvedčenie čo sa stalo ale nechcem vyvolávať zbytočné otázky. Jediné čo môžem povedať je že keď na ňu spadol strom mala na mieste zlomenú miechu podľa lekárov takže odpoveď si zvoľte sami .


To ale zďaleka nebolo všetko keď som prešiel touto ťažkosťou začali prvé problémy v cirkvi ktorú sme viedli nebudem o nich písať úplne detailne spomeniem iba niektoré z nich. Takže toto bola prvá udalosť to ma zlomilo a zlyhal som vo veciach v ktorých som si myslel že nemôžem zlyhať. Bol som šokovaný z toho čo sa dialo a čo sa začalo diať. Prvá vec ktorá sa udiala u nás v cirkvi bola že ľudia začali mať falošné vízie, sny a proroctvá ohľadom nášho a môjho života. Všetko mi to prednášal človek ktorý bol jeden z najbližších v službe a vtedy som ešte ani len netušil že to bude práve on cez ktorého budú prichádzať ďalšie veci na môj život. Aj keď ma Boh ohľadom tohto človeka varoval cez mojich poradcov v službe kedy mali slová poznania a aj osobne cez sen aj tak som sa snažil byť ten pastor ktorý dáva desiatu aj dvanástu šancu. V podstate som bol pastor ktorý ešte mnoho nevedel o tom ako satan jedná v cirkvi keď chce napáchať škodu,bol som naivný a robil chyby v niektorých veciach a to v tom že som neurčil ľudom hranice ohľadom svojho života.Sú ale jednoducho veci ktoré sa nenaučíme kým nimi neprejdeme pretože ich nevidíme o tom poviem neskôr. A tak sa všetko začalo stupňovať. Neustále sťažnosti, reptanie a v prvom rade netrpezlivosť. Nebudem popisovať všetko pretože cieľ tohto je to aby ste získali skúsenosť a porozumeli lekcii ako prejsť týmito vecami. Taktiež sme stratili sponzorov a nik nás nepodporoval finančne takže som musel nechať službu na plný úväzok a hľadať si prácu. Samozrejme satan ale neskončil a tak pôsobil že mesiace mi nik neodpovedal na žiadosti o prácu. Nakoniec som si prácu ale tam sa spustilo ďalšie peklo a to bola šikana .Čo sa týka práce a cirkvi tieto problémy sa stupňovali naraz. Bol som úprimne zlomený a nedával som to najavo. A tu úprimne musím povedať že od doby čo som prešiel týmito vecami a prechádzam súcitím a mám súcit s každým pastorom. Nech je akýkoľvek musím vyznať že služba pastora je najťažšia zo všetkých úradov a to preto pretože musí neustále jednať zo sebeckými ľudmi,vlkmi,rozbíjačmi a falošnými prorokmi a bratmi. Po skúsenosti ktorú mám už niesom schopný tvrdiť že iba pastori môžu zato čo sa deje v cirkvách, dovolím si tvrdiť že v mnohých prípadoch sú problém nedisciplinovaný, neposlušný, sebecký a nepokorný ľudia, takže ak si Pastor tak a čítaš tento článok skladám všetku úctu voči tvojej službe a verím že Boh ťa v milosti prevedie aj cez chyby ktoré si spravil a chcem ťa povzbudiť že robíš dobrú prácu. Takže samozrejme sa to stupňovalo až to vyústilo na obidvoch frontoch v obrovský konflikt jeden skončil dobre a druhý dalo by sa povedať tiež ale mohol sa skončiť oveľa lepšie a bez bolesti. V krátkosti šlo o vzburu o zradu, o to že prišli medzi nás ľudia ktorý sú netrpezlivý neprispôsobivý a mali slova ktoré popudzovali iných proti mne. Jeden moment som stál v cirkvi a nechal kričať na seba ženu ktorá v našej cirkvi ani nepohla prstom a všetci s ku nim pridávali. Dostali sme pokarhanie zato že sme boli málo v cirkvi a to sa dialo práve kôli tomu že moja manželka porodila a porodila predčasne a bolo to rizikové a ja som bol s ňou staral som sa o rodinu a náš malý drobec nám prehádzal celý život naopak.Koli tomu sme samozrejme občas meškali na stretnutia niekedy to bolo z dôvodu zlej dopravnej situácie. Prečo o tom píšem? Pretože chcem aby ste videli všetku tu nespravodlivosť ktorá sa nám stala pretože satan si práve chce použiť toto. On vás najviac práve chce chytiť do pasce toho že sa stane voči vašej osobe niečo nespravodlivé pretože vie že toto je citlivé a toto sú veci ktoré prinášajú chytenie do pasce. Zároveň v tých istých momentoch som bol nespravodlivo obviňovaný za veci. Neviem ako to opísať ale bolo to ako keby temnota prišla od všadiaľ. Bol som obvinený že kážem o hriechu a ľudia potrebujú počuť o láske. A vy vidíte že ľudia potrebujú počuť o hriechu ale nechcú pretože to nie je pohodlné. Netvrdím že sme neurobili ako mladý pastori nejaké chyby ale veci z ktorých sme boli obviňovaný boli práve nespravodlivé. Do toho majú všetci o vás sny videnia ktoré nemajú s Bohom nič. Proste to čo chcem povedať že to vôbec nie je jednoduché!!Zrada najbližšieho učeníka, krivé obvinenia, falošné a manipulujúce slová a sny. To čím sme vlastne prechádzali bola manipulácia a čarodejníctvo. Dosť bolo vylievania srdca poďme do niečoho povzbudzujúceho a to je ako tieto veci poraziť a vyhrať vo svojom srdci.


Povedzme si najprv o tom cez aké dvere môže prichádzať táto pasca a pokušenie.


1 Bod je kvôli pýche človeka, neposlušnosti, vzbure a nepokore. V skratke sebectvo.


Typickým príkladom takého človeka je Saul. Saul bol muž Povolaný a pomazaný za kráľa. V jeho srdci ale nebola poslušnosť ale vzbura ktorá nakoniec spôsobila závisť a priniesla bolesť z odmietnutia pretože žiarlil na Dávida tak veľmi že sa ho rozhodol zabiť. Saul sa stal nakoniec mužom plným horkosti , sklamania a zranenia. Čo ale tieto veci prinieslo do jeho života ? Prečo mu nemohlo byť odpustené ?Veď aj Dávid urobil hriech a neposlúchol Boha a bolo mu odpustené. Prvá z vecí je pýcha. Pýcha totiž oslepí človeka tak že nevidí svoj hriech a svoje chyby a tak nemôže ani s nimi jednať pretože podľa neho ich proste nemá . Druhá vec je že saul narozdiel od dávida chcel odpustenie od človeka a nie od Boha. Saul hovorí Samuelovi odpusť mi a popros Boha...Ale Dávid v žalme hovorí Bože odpusť mi a neber odo mňa svojho ducha.


Lukáš 17:1 1Potom povedal svojim učeníkom: "Nie je možné, aby neprišli pohoršenia, ale beda tomu, skrze koho prichádzajú.


Príslovie 1:30 Moju radu nechceli, zavrhli všetko moje karhanie : teraz budú jesť z ovocia svojich ciest a nasýtia sa svojimi zámermi


2Timotejovi1 Uvedom si však, že v posledných dňoch nastanú ťažké časy. 2 Ľudia budú sebeckí, budú milovať peniaze, budú chvastaví, namyslení, rúhači, neposlušní voči rodičom, nevďační, bezbožní, 3 neláskaví, neľútostní, ohovárači, nezdržanliví, bezohľadní, bez lásky k dobru, 4 zradcovia, nerozvážni, namyslení, viac milujúci rozkoše ako Boha. 5 Budú mať výzor nábožnosti, ale jej moc budú popierať. Aj od týchto sa odvracaj.


Toto je príklad ľudí ktorý nevedia rešpektovať autority , sú sebecký a všetko sa točí okolo nich vidia iba seba a akonáhle niesu naplnené ich potreby začnú robiť ostatným ľuďom peklo zo života. Majú dokonca schopnosť zviesť na svoju stranu mnoho ľudí ale je to iba kvôli ich zámerom. Je im jedno či ostatný naplnia boží zámer vo svojom živote sú schopný zviesť ľudí len preto aby oni mali službu oni boli videný oni boli tý o ktorých hovoria že po ich pravici padlo desaťtisíce . Počas svojho života som sa naučil jednu lekciu a neustále saj u učím viac a viac a to je to že som sa musel naučiť byť podriadený autoritám ktoré nie vždy jednajú spravodlivo a správne ale pred Bohom je to správne preto pretože zjavujete Boha. Samuel rešpektoval éliho, Dávid saula a povedal jednu z vecí ktorá je možno zneužívaná zranenými služobníkmi ale je pravdivá a to je nepoložím ruky na Bohom pomazaného. Keď Dávid odrezal kúsok rúcha saunoví pri tom keď vykonával potrebu a prenasledoval Dávida dokonca Dávid ešte aj z toho činil pokánie.


2 Tip ľudí sú ľudia ktorý neopustili svoju minulosť a žijú v neodpustení.


Takýto ľudia sú vyslovene ako maják a prístav pre zranenia a bolesť prečo? Pretože si držia svoju minulosť miesto toho aby prijali minulosť Ježišovu a tou je smrť voči urážkam a pohoršeniu a prijali budúcnosť Ježišovu ktorou sú zasľúbenia ktoré máme v ňom a to kým sme sa v ňom stali.


Apoštol Pavol hovorí : 13Bratia, ja si nemyslím, že som už uchvátil. Ale jedno robím: zabúdam na to, čo je za mnou, a snažím sa o to, čo je predo mnou;14cieľ mám vždy pred očami a bežím za odmenou nebeského povolania Božieho v Kristovi Ježišovi.


Príslovia 17:22 -Radostné srdce je dobrým liekom, ale zronený duch vysušuje kosti


3 vec pre ktorú prichádzajú tieto pokušenia je čarodejníctvo a manipulácia.


Nie vždy musíte byť zranený a pyšný aby ste podľahli tomuto pokušeniu a pasci. Ak ste spravodlivý v Bohu vaša spravodlivosť vypôsobí prenasledovanie. Typickým príkladom je žena Jezábel a jej manžel Acháb. Je zaujímavé že v blízkosti človeka ktorý je pod vplyvom tohoto ducha je vždy aj ustrašený acháb. Tento príbeh tu nebudem rozpisovať ale prečítajte si ho v prvej kronickej od 16 kapitoly.


Manipulácia a čarodejníctvo sa nemusia vyslovene týkať iba toho že lietajú predmety a ľudia vidia démonov a všetky tieto veci ktoré sú bežne napr. v okultizme. Manipulácia a čarodejníctvo môže byť narábanie zo slovami ktoré danú osobu môžu dostať pod úzkosť, strach a potláčajú slobodnú vôľu človeka tak aby daná osoba jednala tak ako to človek ktorý čaruje a manipuluje chce. Sú to sebecké výlevi , sposoby chovania ktoré druhým prinášajú neslobodu, domýšľavosť.A toto je zaujímavé. Často to je tak že dané osoby sa považujú a sami postavia do úradu proroka. Hovoria že oni majú tie sny, vízie od Boha slová od Boha ale ich sny a vízie prinášajú nie nádej ale úzkosť a beznádej. Skutočné slovo poznania a prorocká služba dokonca aj tá v starej zmluve prinášala nádej a pokánie. Falošná služba prorocká môže hovoriť pravdivé informácie ale zo zámerom odsúdenia a spôsobenia že daná osoba kvôli strachu a odsúdeniu nebude chcieť činiť pokánie lebo bude mať myšlienky o tom že ju Boh zavrhol. Sú ľudia ktorý prídu počas zhromaždenia že majú prorocké slovo o cirkvi ale vždy je to slovo kedy je všetko zlé a ak tam je pokánie je tam aj strach ak tak neučiníte Boh vás zničí. Tieto veci som sám zažil. V svojom živote som najviac útokov zažil na tento druh pokušenia cez manipuláciu a čarodejníctvo. Manipulácia pôsobí tak aby aj keď jednáte správne a podľa toho ako hovorí slovo ste sa cítili vinný za situáciu ktorá sa deje. V jednej časti života som jednal z veľmi manipulujúcim dievčaťom duch svätý mi povedal aby som ju pokáral a napravil urobil som to a tento duch sa silno prejavil a poštval proti mne ľudí ale nie všetkých Boh ma cez to previedol a nakoniec vyviedol moju spravodlivosť na svetlo. Tento duch skrze toto dievča dokonca jednal tak že tento človek chcel spáchať sebe vraždu a tatko na mňa uvalil odsúdenie ale ja som povedal v mene Ježiš zakazujem ti to spraviť oddeľujem sa od tvojho vplyvu . Neskôr mi jedno dievča svedčilo že priateľstvo s touto dievčinou nebolo nikdy pre ňu požehnaním ani skutočným priateľstvom pretože ich vzťah bol v poriadku iba ak daná osoba robila to č osa páčilo tejto dievčine. Nakoniec sa rozhodla oddeliť a prišlo uvoľnenie. Jediná cesta ako sa vyslobodiť je veľa krát oddeliť od takýchto ľudí.


A to je práve 4 vec alebo tip ľudí a to sú ľudia ktorý nemajú hranice vo vzťahoch.


Jako pastor som sa naučil jednu vec a to je ustanoviť hranice. Niekedy vyslovene potrebujeme rozpoznať s kým máme udržiavať vzťah a z kým nie. Sú ľudia ktorých vyslovene pošle diabol aby cez nich ničil váš život


-Čo potrebujeme pochopiť ak chceme prejsť temnotou a bolesťou. Že jediná cesta je láska. A ak sa dejú tieto veci dejú sa preto že sme to dovolili nech už hociktorá strana nesie vinu. Vy dovoľujete či budete zranený alebo nebudete. Toto nie je cesta ktorou kráčal Ježiš. Ježiš nebol zranený pretože Ježiš žil v pravde toho čo si mysli o ňom otec a hovorí o ňom otec. Ak sme ľudia ktorý ale prinášajú zranenie dávajte si pozor pretože neiste imúnny voči tejto pasci.


Nepíšem to len pre ľudí ktorý prechádzajú ťažkosťami ale aj pre tých ktorý ich vytvárajú. Pre obidve skupiny je cesta pokánie a obnova myslenia. Rím 12 kap....


Musíme pochopiť to že okolnosti nemajú moc formovať naše srdce sme to my ktorý dávame moc okolnostiam formovať naše srdce. V skutočnosti môžete zažiť to najhoršie a prísť o všetko ako Job. Satan môže rozbiť váš zbor, môže spôsobiť že ľudia budú o vás hovoriť zle a robiť vám zle a nemusí to vôbec formovať vaše srdce a vy môžete žiť v radosti a v pokoji. Pretože radosť ktorú sme dostali nie je duševná ale duchovná ,pokoj ktorý máme je duchovný a nie duševný a nie je to pocit. Radosť a pokoj je stav nového človeka ktorým sme sa stali keď sme sa znovuzrodili. Nič z toho nemusí mať na vás vplyv ak tomu nedáte vplyv a nebudete počúvať falošný hlas nepriateľa. V skutočnosti preberiete nad okolnosťami vládu ako to urobil Ježiš a to spôsobí že budete podobný jemu. Môžete sa dostať na miesto kde vás satan už v tejto oblasti nebude môcť pokúšať pretože budete úplne mŕtvy v tejto oblasti


ako jednať teda s týmto pokušením a bolesťou? Jedného dňa keď prenasledovanie v práci vyvrcholilo som sa rozhodol že už to nebudem tolerovať vstal som a udrel dverami kancelárie a rozhodol sa napísať šéfovi veľmi jasnú sms. Po tom čo som to urobil sa ma šéf zastal a začal dávať veci do poriadku ,ja som ale stále nemal pokoj pretože som zrazu vo svojom srdci našiel súcit s kolegom ktorý mi robil zle. Premýšľal som čo robiť pretože som mu neprial nič chcel som iba aby to prestalo. A duch svätý mi povedal aby som nakúpil zákusky ktoré majú kolegovia radi a prišiel za daným kolegom a podal mu ruku a uzmieril sa . Na druhý deň som tak urobil nebolo to jednoduché. Kým som sa ku tomu dostal prebehli asi 4 hodiny . Satan ma neustále pokúšal a hovoril on sa ti ani neospravedlní a neuzná svoju chybu robíš to zbytočne. Ale ja som ho neposlúchol .urobil som to tak a od tej chvíle sa atmosféra v kancelárii zmenila. A Boh mi odpovedal Filip najväčšie víťazstvo nie je to žeby priznal svoju chybu ale najväčšie víťazstvo je to že si porazil vo svojom srdci urážku, hnev a horkosť aj za tu cenu že neuznal vinu a nepovedal odpusti a je to najväčšie víťazstvo preto pretože si poslúchol hlas lásky odholil si satanov plán na svetle zomrel tomu a satan ťa nebude môcť pokúšať v tejto oblasti prenasledovania lebo budeš imúnny. To je ono o to nám ide nejde o to aby bola uznaná naša pravda ale o to aby sme boli mŕtvy voči pohoršeniu a urážke.


Ďalší príklad je z nášho manželstva: Jedného dňa sme sa s Monikou tak pohádali ako nikdy v živote. V tej chvíli sme šli na onkologické centrum kde ležala naša priateľka ktorá mala leukémiu .Hádka vrcholila tak že som sa rozhodol že svojej žene neodpustím. Hádali sme sa počas celej cesty až kým sme neprešli cez dvere izby. Tam sme nahodili masku milujúceho manželského páru. Medzi tým som prijal do svojho srdca lož že moja manželka ma prestala milovať pretože už nemá ku mne takú úctu a lásku ako predtým. Samozrejme to bola lož. Ako sme dokončili službu a prešli znova cez dvere rozbehla sa hádka a keď sme si sadli do auta rozhodol som sa že s ňou nebudem hovoriť a neodpustím jej. Ako sme išli ďalej duch svätý prehovoril do môjho srdca a povedal Potrebuješ odpustiť svojej žene. Ja som mu odpovedal nie toto bola posledná kvapka neodpustím jej. A duch svätý mi povedal ak jej neodpustíš pôjdeš do pekla. Priatelia na toto nemám teológiu proste viem že mi to duch svätý povedal a nik ma nepresvedčí. Problém ale bol v tom že ani toto ma nezlomilo. Zrazu urobila moja manželka krok a vytiahla jablko z kabelky a opýtala sa najsladšie ako vedela. Dáš si jabĺčko ja som sa rozplakal pretože vtedy ku mne Duch svätý prehovoril a povedal vidíš ona ťa milovala aj v tej chvíli keď si sa ty choval zle a myslela na teba aj pri tej hádke a miluje ťa. Toto ma zlomilo a nakoniec som to bol jak to činil pokánie a prosil o odpustenie. Pravda bola pre mňa dôležitejšia ako láska. Boh ale chce aby sme žili pravdu a hovorili pravdu v láske.


Pavol hovorí v liste rímanom: Naopak: ak je tvoj nepriateľ hladný ,nakŕm ho, ak je smädný napoj ho, lebo keď tak urobíš, žeravé uhlie zhrnieš mu na hlavu


Ak trpíte na zranenie je to preto pretože ostatný vás neuctievajú tak ako vy sami seba!!


ako jedná láska?


V podstate o prvom bode sme si povedali o pár riadkov vyššie ku tomu by som pridal list Korinťanom 13 kapitolu. Skúste si ale slovo láska nahradiť za slovo Boh .Prečo? Pretože Ján hovorí že Boh je láska


Druhý Bod ktorý chcem rozobrať je práve to že láska ustanovuje hranice. Láska nejedná vždy len mierne a tak sladko ako sa zdá. Ako pastori, evanjelisti alebo akákoľvek iná služba a služobnosť musíme jednať s ľuďmi tak ako sa to ľuďom veľa krát nepáči . Potrebujeme to ale robiť aby sme prejavili Bohu úctu. Ako rodiny a ľudia taktiež musíme strážiť svoje srdcia a dávať pozor komu dovoľujeme do akej hĺbky vidieť do nášho súkromia. Vzťahu s bohom atď. Sú veci ktoré sú jednoducho pre nás sú intímne medzi nami a Bohom a Boh nechce aby Otom vedel každý. Taktiež sme správcovia a my rozhodujeme Otom akým ľuďom dovoľujeme vstupovať do nášho života a akých priateľov majú naše deti. Ak sme vo vzťahoch v ktorých jedna strana nechce rešpektovať hranice ani váš život, jeho smerovanie, a podobne potrebujeme takéto vzťahy odseknúť. Nerobíme to ale z trucu a z toho že chceme niekoho potrestať ale toto je krok lásky voči danej osobe aby si uvedomila svoj hriech. Ak sa oddelíte od ľudí ktorý sa snažia manipulovať a chcú zasahovať do vašej slobody väčšinou to je ešte horšie ale je to tak preto pretože sa prejavuje cez nich tento duch ktorý nie je spokojný s tým že bol odhalený. Taktiež je takéto opatrenie potrebné urobiť vtedy keď sme vyskúšali všetky možnosti ako dôjsť pokoja a jednoty. Toto sa nám stálo práve v cirkvi snažili sme sa dať nejaké zmeny a návrhy ale vždy keď môj zástupca priniesol nejaké rozhodnutie ľudia boli viac proti a viac. Preto sme nakoniec zvážili oddelenie sa od týchto ľudí a s tým že začneme od začiatku a už viac neurobíme podobné chyby v oblasti hraníc. Keď sme tak učinili samozrejme tento duch sa prejavil. Klamstva v komentároch na internete, klamstva o tom že my sme zlý a všetci sa od nás oddelili a podobné veci. Keď sme tak ako tým učinili to č osa stalo bolo že sme všetci naraz pocítili zrazu obrovskú slobodu .


ako teda zvíťaziť? V prvom rade potrebujete daný problém vyznať alebo učiniť pokánie ak ste strojcom alebo človekom ktorý padol do pasce. To že ste pokúšaný neznamená že ste ešte zranený. Dám vám príklad po všetkých týchto veciach sme jednu noc stáli s manželkou v chodbe ona ma objala a ja som mal v sebe neskutočnú bolesť a pokušenie. Stál som tam pretože som jej to za celý mesiac nedokázal povedať čo prežívam .Vedel som čo musím urobiť a tak som tam stál a povedal som musím ti niečo povedať ,ešte nikdy som nemal v sebe takú bolesť a hnev že som nevedel odpusť, vložili sme do tých ľudí úplne všetko celé naše životy, naše peniaze ,náš čas ,obetovali spolčené chvíle a to č osa stalo je že sa vzbúrili a človek ktorému som veril ma zradil a bodol do chrbta a postavil sa proti mne ,človek do ktorého som tak investoval to všetko kvôli ľuďom ktorý ich zviedli a kvôli tomu že ich ich vlastná kultúra a spôsob života zaslepuje. Ako som toto urobil začal som neskutočne plakať a vyznávať svojej žene ale ja nechcem toto mať v sebe pretože Ježiš to v sebe nemal nechcem byť taký. Moja manželka ma povzbudzovala a spoločne sme sa modlili proti tomu. Od tej chvíle sa to začalo zlepšovať. O niekoľko týždňov mi Boh dal ďalší kľúč a povedal mi modli sa za tých ľudí pretože oni sú slepí ale ak sa nebudeš modliť budeš ich súdiť ale to ich nevyslobodí. Skutočný súd podľa Boha je taký ktorý zjavuje klamstvo a lož ale zároveň poukazuje na východisko. Boh mi povedal ak sa nebudeš za tých ľudí modliť nebudeš od nich slobodný. A ja som ho poslúchol a začal sa modliť. Ak sa totiž modlíte za ľudí ktorý s vami zaobchádzajú zle alebo sú vaši nepriatelia to č osa začne diať vo vašom srdci je že začnete mať súcit a začnete za nich plakať pretože už si uvedomujete viac to ako sú oni stratený a nie ako vám bolo ukrivdené. Je mnoho vecí ktoré by sa dali napísať na túto tému.


ako to súvisí vlastne s Vianocami? Veľmi pretože Boh prišiel z neba k nám a narodil sa ako človek a zomrel za ľudí ktorý boli sebecký, plný hriechu a zvráteností! Ak majú byť o niečom tieto vianočné sviatky pre teba tak nech to je Otom že si odpustil a zjavil lásku tak jakom Ježiš


Evanjelista Filip Mazúr

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky