Prítomnosť Ducha Svätého

12.03.2018

Pamätám si na moje prvé stretnutie so slávou Ducha Svätého v mojom živote. Mal som 18 rokov a prišiel som do jedného prebiehajúceho prebudenia v našom okolí. Chválil som Boha a zrazu to prišlo. Jeho prítomnosť sa ma tak dotkla, že moje telo stratilo moc a ja som padol.

Ľudia, ktorí boli vôkol mňa, nechápali, čo sa deje. Nedokázal som stáť ani ležať na stoličkách, ani sedieť. Vždy som sa zošmykol na zem. Mne to ale nevadilo. To, čo som prežíval, bolo tak úžasné a slávne, že to zmenilo celý môj život. Musím vás upozorniť, že som bol najväčší prenasledovateľ duchovných prejavov, po tejto skúsenosti som musel zmeniť svoj názor a pochopiť, že potrebujem spoznať Ducha Svätého. Začal som sa zamykať vo svojej izbe a žiť v intimite Ducha Svätého, ktorá ma postupne priviedla ku pravde.

V tomto vyučovaní chcem hovoriť o tom, aké je dôležité nielen vedieť, že Jeho prítomnosť už je vo vás a na vás, ale aké je dôležité žiť vo vedomí prítomnosti Ducha Svätého. Pred nedávnom som držal 21 dňoví pôst a hľadal od Boha v určitých veciach odpoveď . Boh ma v myšlienkach neustále vracal do spomienok, kedy som trávil oveľa viac času a nebol tak zaneprázdnený službou, a bežnými starosťami života. Ukázal mi že dokonca ani pravé poznanie biblických právd nezmení náš život, pokiaľ sa nenaučíme žiť v Jeho prítomnosti. Môžeš poznať celú pravdu o láske, ale kým nemáš intimitu z Duchom Svätým, táto pravda nezmení tvoj život. Je to intimita, v ktorej prežívame Božiu slávu. Čo je tá sláva? Sláva Božia je zjavenie toho aký je náš nebeský Otec. Sláva Božia je vždy spojená s Božím charakterom.

Ev Jána 1, 14 hovorí: "A to Slovo stalo sa telom, prebývalo medzi nami, a my sme hľadeli na Jeho slávu ako na slávu jednorodeného od Otca, (bolo) plné milosti a pravdy. 15 Ján svedčil o Ňom volajúc: Toto je Ten, o ktorom som povedal: Ten, ktorý prichádza po mne, je predo mnou, pretože bol skôr ako ja. 16 Z Jeho plnosti sme zaiste všetci prijali, a to milosť nad milosť."

Jn 1, 16

"17 Lebo zákon bol daný skrze Mojžiša, ale milosť a pravda stala sa skrze Ježiša Krista. 18 Boha nikto nikdy nevidel; jednorodený [Syn] Boží, ktorý je v lone Otcovom, ten (Ho) známym učinil."

Ježiš je zjavením Božej slávy. A to, čo sa deje v intimite s Duchom Svätým je to, že Duch Svätý nám zjavuje slávu Boha Otca skrze Ježiša. Duch Svätý poukazuje vždy na syna. Upriamuje našu pozornosť na syna a syn upriamuje našu pozornosť na Otca. Musíte pochopiť jednu dôležitú vec. Pokiaľ ste znovuzrodený kresťan, nie je nič, čo by ste už nedostali. To však ale neznamená, že sa to automaticky prejaví vo vašom živote. Pokiaľ poznáte pravdu o tom, že ste už svätý, ale nemáte intimitu s Duchom Svätým, potom sa táto svätosť nikdy neprejaví. Intimita s Duchom Svätým je úzko spätá s prežívaním Božej slávy. Pamätám si, ako sa mi často stávalo, že som sa vo svojej zamknutej izbe začal triasť pod mocou alebo z ničoho nič padol. V týchto chválach som prežíval realitu Boha. Drahý priateľ, pokiaľ sa naučíš žiť vo vedomej prítomnosti, táto prítomnosť zmení tvoj život a uvoľní všetko to, čo Boh vložil do tvojho ducha. Ovocie Ducha už nebude námaha, ale bude prúdiť prirodzene a stane sa tvojou súčasťou bez nejakého ťažkého boja. Už nebude tak náročné uvoľniť pre teba moc Ducha Svätého, pretože vedomie Božej slávi na tvojom živote ťa zbaví odsúdenia. Všetko to, kým si sa stal v Kristovi, sa zrazu prejaví v tejto prítomnosti.

Galaťanom 5,6 hovorí: "V Kristovi Ježišovi totiž ani obriezka ani neobriezka nemá moc, ale viera činná skrze lásku."

O čom tu Pavol hovorí? Vždy som to chápal tak, že ku tomu, aby fungovala moc Ducha Svätého potrebujem chodiť v láske, aby fungovala viera. Dnes to ale chápem oveľa hlbšie. Verím, že Pavol tu hovorí o tom, že skutočná viera sa prejavuje v intimite s Duchom Svätým. Ďalej pokračuje - kráčajte podľa Ducha a nebudete vykonávať žiadosti tela. To neznamená len modliť sa v jazykoch, aj keď tie sú jeden z prostriedkov, ako sa uvoľňuje prirodzenosť Božia do našej duše. Verím že chodiť podľa ducha nie je niečo mystické, kedy čakáme na Boží hlas a potom podľa neho konáme, ale že žijeme v intimite ducha Svätého, v ktorej poznávame Božiu slávu, a tá mení naše srdce alebo jednu časť srdca, ktorým je duša. V našom duchu sme presne takí ako Ježiš.

2 korintanom 5,17 hovori, že sme novým stvorením.

1 list Jána 4 kapitola hovorí, že ak niekto nemiluje, nepoznal Boha a ďalej hovorí, že máme istotu v deň súdu, lebo taký aký je on sme aj teraz my v tomto svete.

Čiže ak trávime s Duchom Svätým čas v intimite, Božia sláva nám zjavuje Otcovu lásku, Otcova láska nás zbavuje odsúdenia a zbavuje človeka vlastnej výkonnosti. Potom sa deje to, že táto láska v nás spôsobí, že naša duša sa podriadi Bohu a telo sa prestane prejavovať až stratí úplnú moc nad vami a úplnú moc dostane Duch Svätý. A to spôsobí, že si začnete uvedomovať prítomnosť Božiu. S prítomnosťou Božou je spojených veľa vecí a jedna z nich je bázeň pred Bohom.

Ev Matúša 17 , 5 hovorí: " Keď on ešte hovoril, ajhľa, jasný oblak ich zastrel a z oblaku ozval sa hlas: Toto je môj milovaný Syn, v ktorom sa mi zaľúbilo; Jeho poslúchajte."

Mt 17, 5

"6 Keď to učeníci počuli, padli na tvár a náramne sa báli. 7 Ježiš pristúpiac k nim, dotkol sa ich a riekol: Vstaňte a nebojte sa! 8 A keď pozdvihli oči, nevideli nikoho, len samého Ježiša."

V starej zmluve vidíme podobnú vec, keď Božia sláva zostúpila na vrch. Dokonca aj príbeh s učeníkmi sa odohráva v Starej zmluve. Ale je tu jeden rozdiel. Ježiš zjavil Božiu slávu, lebo On bol stelesnenou slávou. Zjavil ju skrze to, že ukázal charakter Otca. On povedal - kto videl mňa videl Otca. V Starej zmluve ľudia mali strach, pretože Božia sláva im zjavila hriech, ale v Novej zmluve ti Boh ukazuje svoju milosť. A táto milosť je moc, ktorá spôsobuje, že v tvojom srdci nie je túžba hrešiť, pretože si uvedomuješ jeho slávu, ktorá spočíva na tvojom živote. Vidíte, aké to je jednoduché! Nie je to vaša práca, ale intimita s Duchom Svätým vo vás vyprodukuje život, ktorý sa vleje do vašej duše, a keď sa tento život spojí so slovom, to spôsobí, že sa obnoví vaša myseľ. Lepšie povedané, uvoľní sa Kristova myseľ, ktorú už máme.

Duch Svätý je ten, ktorý vás uvedie do pravdy. Uviesť do pravdy neznamená len to, že poznáte biblické pravdy a budete ich vedieť perfektne. Ale On spôsobí, že Jeho prítomnosť uvoľní túto pravdu o tom, kým ste a stanete sa pravdou.

Evanjelium Jána 15 a 16 kapitola hovoria o Duchu sv toto:

"26 Keď však príde Radca, ktorého vám ja pošlem od Otca, bude svedčiť o mne, 27 a aj vy budete svedčiť, pretože ste od počiatku so mnou."

"16kap, 13 Keď však príde On, Duch pravdy, uvedie vás do všetkej pravdy, lebo nebude hovoriť sám od seba, ale bude hovoriť, čo počuje; a bude vám zvestovať aj budúce veci."

Jn 16, 13

"14 On mňa oslávi, lebo z môjho vezme a bude zvestovať vám."

Duch Svätý je ten, čo váš život uvedie do pravdy!

Na koniec poviem ešte toto: Prežívanie Božej slávi nie je vždy o pocitoch ani o prejavoch, ale je to o správnej viere nasmerovanej na Otca kedy veríte o sebe to, čo o vás hovorí On. A to je to, ako napísal Pavol: či neviete, že ste chrám ducha Svätého? Aj v starozákonnom chráme vo svätyni spočívala sláva Božia, ale nie vždy sa prejavovala. Izrael do určitého momentu sprevádzal oblak a oheň, a keď prišli do Gilgálu, manna skončila, oblak aj oheň tiež. Prečo? Lebo Boh chcel, aby ten oblak a oheň bol v ich srdci, a aby začali chodiť vo viere. Mať vedomie Boha neznamená, že budeme počas celého dňa cítiť elektrizujúcu moc alebo oheň. Ale to neznamená ani to, že tá sláva tam nebude. Musíte prísť na miesto, kedy to nebude o tom, či to cítite alebo necítite, ale kedy veríte. Akonáhle si nájdete čas na intimitu s Duchom Svätým, táto sláva sa prejaví. Akonáhle dáte priestor Duchu Svätému, aby prejavil slávu Božiu, Božia moc a sláva sa prejaví. Keď budete kázať evanjelium, sláva sa prejaví. Ak príde za vami chorý človek, sláva sa prejaví!!! Prečo? Lebo je vo vás a na vás!!

Intimita s Duchom Svätým, kedy sa Jeho sláva prejavuje, aby ste poznali Otca, sa neprejavuje preto, aby ste sa obmedzili na jednu konkrétnu chvíľku cez deň, ale aby ste počas celého dna chodili s Bohom, mali Jeho vedomie a keď príde na to, dovolili, aby sa jeho sláva prejavila skrze lásku, ktorá vám bola vyliata do sŕdc skrze Ducha Svätého.

Filip Mazúr

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky